Toon onbeantwoorde berichten
Toon actieve onderwerpen
Het is nu zo nov 18, 2018 5:13 am

Moderator: Moderator
Auteur Bericht
Luc Volders
Bericht  Berichttitel: Cadeautje wegens lange afwezigheid  |  Geplaatst: vr feb 20, 2015 10:59 pm

Hallo allemaal,

Ik heb lange tijd niets van me laten horen. Dat heeft allerlei redenen. Een van de redenen is dat ik een nieuwe hobby heb. Althans een oude hobby weer opgepakt: electronica en computer techniek.
Dat heeft ertoe geleid dat ik in een jaar tijd o.a. zelf een 3d printer heb gebouwd. Ja je leest het goed, niet gekocht maar zelf gebouwd.

Maar goed dat ter zijde.

Ik weet dat velen van jullie moeite hebben met het berekenen van de hoeveelheid suiker je moet toevoegen aan je sap om uiteindelijk het juiste alcohol percentage te krijgen. Ook het berekenen van de hoeveelheid zuur die je moet toeveoegen is voor sommigen lastig.

Wel ik heb mijn nieuwe hobby gecombineerd met deze hobby.

Ik heb een wijnmakers APP gebouwd.

Gratis te downloaden vanaf mijn nieuwe site. Heeft geen wifi of data verbinding nodig maar kan volledig off-line werken.

Je vult het begtinSG in, de zuurgraad, de hoeveelheid sap die je hebt, de hoeveelheid wijn die je wil maken en hoeveel alcohol je wil hebben. Druk op de knop solve en hoppa de app doet het werk voor je.

Cadeautje wegens mijn lange afwezigheid.

Waar vindt je dit lekkers. Wel kijk maar op mijn weblog voor meer informatie.

http://wijnmaker.blogspot.nl/2015/02/de ... r-app.html

Oh en voel je vrij om op mijn nieuwe webpagina rond te struinen en zien waar ik bezig mee ben. Onder andere mijn eigen 3d ontwerpen voor schilderijlijstjes, ophanghaakjes, ledstrip klemmen enz enz. Er komt nog veel meer aan.

De mogelijkheden met de electronica zijn tegenwoordig zo veel omvattend dat ik nog jaren leuk kan spelen........

Luc

Gocar
Bericht  Berichttitel: Re: Cadeautje wegens lange afwezigheid  |  Geplaatst: zo feb 22, 2015 10:57 am

Hoi Luc, terug van weg geweest !!!
Maar deze site van bibere is naar de kl..... denk ik
Alles is stil gevallen nu er die rommel allemaal opstaat.
Er wordt ook niets gedaan om alles terug netjes te maken

Herman
Bericht  Berichttitel: Re: Cadeautje wegens lange afwezigheid  |  Geplaatst: vr feb 27, 2015 11:58 pm

Hiersie, nog "oud gedienden"... :-) Idd Gocar, triestig om dit te moeten aanzien.... Maar goed, ben zelf reeds sinds 2012 aan het bier brouwen en da's nu mijn nieuwe passie, schuimwijn, porto en rabarber/appelwijn maak ik nog, voor de rest is 't iets mé schuim op, zeer tevreden over de biertjes, wel een andere aanpak qua gisting en "bereiding" dan wijn, maar zeker zo leuk...! ;-)
Het gaat jullie goed, hopelijk is dit forum ooit terug "on the run"....? ;-)
Groetsels, Herman.
PS: heb de Frans al kweenie hoeveel maand een PM gedaan, die is blijkbaar ook gaan vliegen want heeft het berichtje nog niet open gedaan... :-(

Gocar
Bericht  Berichttitel: Re: Cadeautje wegens lange afwezigheid  |  Geplaatst: di maart 03, 2015 11:48 am

Waar zijn de Nederlandse wijnmakers nu ?? plots van de aardbol verdwenen ?
Wel 76 maal bekeken ,maar geen teken van leven meer !!!
De beheerders van deze site vertoeven ook ergens anders denk ik,
want er wordt niets gedaan om alles eens zuiver en op een rij te zetten
Spijtige zaak !!!!!!!!!!!!!!!!!!????????????????????????????
Enkel Luc en Herman hebben nog iets van zich laten horen
groetjes
gocar

Wientje
Bericht  Berichttitel: Re: Cadeautje wegens lange afwezigheid  |  Geplaatst: di maart 03, 2015 2:52 pm

Bedankt Luck voor je app. Werkt goed. Mijn vraag is als je de app volgt heb je dan een droge wijn?

Wientje
Bericht  Berichttitel: Re: Cadeautje wegens lange afwezigheid  |  Geplaatst: zo apr 26, 2015 3:55 pm

Heb de laatste tijd problemen met de wijn App. Ben regelmatig het icoontje kwijt als de telefoon uit is geweest. Soms al na een keer en een andere keer duurt het een paar dagen. In het begin was dit niet zo maar de laatste tijd wel. Moet hem wanneer ik hem wil gebruiken opnieuw downloaden en installeren. Hij werkt wel gewoon goed. Heeft iemand een idee en/of een oplossing?

vinoblanco
Bericht  Berichttitel: Re: Cadeautje wegens lange afwezigheid  |  Geplaatst: do mei 21, 2015 2:05 pm

Heel leuk Luc dat je beide hobbies hebt samengevoegd. Ik zie dat je inderdaad veel verstand van electronica en computers hebt (leuke weblog en zelf een 3D printer gebouwd??! petje af!) Ik zal je app ook eens bekijken want die klinkt wel erg interessant. Toevallig ook verstand van het maken van een webwinkel? Daar ben ik me nu namelijk op aan het orienteren (net een account aangemaakt hier) en daar hoop ik ook mening wijnliefhebber blij mee te kunnen maken dalijk.

Afdrukweergave