Toon onbeantwoorde berichten
Toon actieve onderwerpen
Het is nu ma mei 21, 2018 4:24 am

Moderator: Moderator
Auteur Bericht
Gocar
Bericht  Berichttitel: Waar zijn ze naartoe  |  Geplaatst: za okt 03, 2015 10:20 am

Waar zijn onze Nederlandse wijnmakers gebleven ??? van de aardbol verdwenen ???

Ger
Bericht  Berichttitel: Re: Waar zijn ze naartoe  |  Geplaatst: za okt 10, 2015 4:03 pm

Ik zou het niet weten als ik inlog op het forum zie ik vaak meerdere gasten maar nooit mensen die posten.
Jammer voor het forum kan zo mooi zijn.

Herman
Bericht  Berichttitel: Re: Waar zijn ze naartoe  |  Geplaatst: di okt 13, 2015 10:20 pm

Idd, erg stil hier voor reeds lange tijd. Moet zeggen, ik ben ook niet meer zo "wijnmakers-aangelegd" sinds ik het bierbrouwen ontdekt heb... ;-) Iets meer materiaal nodig, doch eens ingesteld gaat het als een zonnetje en de slaagkans is stukken beter dan met wijn maken. Witte wijn, OK, doch voor rode wijn moet je (om geslaagde wijnen te bekomen) over een (al dan niet) eiken vat beschikken of het is niet je dat vind ik.. ;-)
Allé, hopelijk zijn hier nog tal van wijnmakers om de boel wat op te krikken, 't is eigenlijk de moment hé, ik sta momenteel met een (luttele) 14 liter witte wijn (van druiven uit een ex-collega zijn tuin) die nu aan het lageren is op 5°C om de gist mooi te laten uitzakken. Dees week overhevelen van de gist en daarna om de 3 maand nog eens tot er geen bezinksel meer is. Ga er de helft schuimwijn van maken, dus nog wat werk voor de boeg... :D

Grtz, Herman.

Luc Volders
Bericht  Berichttitel: Re: Waar zijn ze naartoe  |  Geplaatst: zo nov 15, 2015 8:06 pm

Te veel hobbies, te weinig tijd.

Ben nu heel hard 'into' electronica.
Zelf schakelingen bouwen (lampen aansturen via wifi, ledstrips bedienen met je telefoon etc etc etc), zelf app-jes bouwen voor Android (wijnmaker app), en heb zelf een 3D printer gebouwd. Ik ben zelfs al aan mijn tweede 3D printer bezig, ook min of meer zelf gebouwd.

http://lucstechblog.blogspot.nl/

Luc

Poecillia
Bericht  Berichttitel: Re: Waar zijn ze naartoe  |  Geplaatst: ma feb 01, 2016 6:53 pm

Leuke hobby Luc! Ik ben ook bezig met electronica, zelf actieve/passieve luidsprekers maken. Verder vis ik op snoek en ben ik actief met een metaal detector. Maar ik maak ook nog steeds veel wijn.

Met zo'n forum heb je vaak dat als een bepaalde kritische grens bereikt is het voor niemand meer interessant is. Ik heb in Nederland ook geprobeerd een forum op te zetten voor ons wijngilde, maar bij gebrek aan reacties ook mee gestopt. Zitten ook veel senioren bij die liever kletsen met wijn dan over wijn.

phili
Bericht  Berichttitel: Re: Waar zijn ze naartoe  |  Geplaatst: za maart 12, 2016 8:53 pm

Hoi,
Ik ben er nog maar idd best druk gehad.
Maar nog wel wijn aan het maken hoor, ik geniet nog steeds van menig glaasje vlierbloesem en vlierbessenwijn.

Wimm
Bericht  Berichttitel: Re: Waar zijn ze naartoe  |  Geplaatst: ma maart 21, 2016 7:40 pm

Kijk hier nog heel af en toe, maar er komen geen nieuwe berichten meer en op vragen komen geen antwoorden.

Hans Vaessen
Bericht  Berichttitel: Re: Waar zijn ze naartoe  |  Geplaatst: ma maart 21, 2016 9:09 pm

An sich geen vreemde vraag. Dit is/was immers één van de weinige wijnmakersfora waar nog wat gebeurde.

In Nederland zijn er vele honderden amateur wijnmakers maar de paar fora die er zijn tellen amper berichten; laat staan reacties.

En ook op dit forum is de levendigheid wat tanende helaas; mede daarom frequenteer ik het vrij weinig.

En da's jammer; want ik denk dat er, in ieder geval bij mij, beslist behoefte is aan dergelijke kennis en ervaringsuitwisseling!

Afdrukweergave