Toon onbeantwoorde berichten
Toon actieve onderwerpen
Het is nu wo aug 22, 2018 6:02 am

Moderator: Moderator
Auteur Bericht
monique
Bericht  Berichttitel:   |  Geplaatst: wo apr 02, 2008 6:51 pm

:cry: :cry: :cry: :cry:
Mensen ik moet afhaken baal baal baal, mijn man kan geen vrij krijgen van zijn werk en ik vind het niet leuk om alleen te komen, het leek mij heel leuk, zit er een jaar op te wachten dat het zo ver is en dan kunnen we niet.alle moeite voor niets geweest,heb mijn appelwijn nog niet geproefd dat ga ik morgen maar eens doen,ik laat nog weten hoe hij smaakt en of hij lekker mag blijven liggen op de plank.
groetjes Monique :oops: :oops: :( :(

frans
Bericht  Berichttitel:   |  Geplaatst: wo apr 02, 2008 7:37 pm

hoi monique
is de emancipatie van de vrouw nog niet doorgedrongen in nederland ?
ik ben zeker dat ge hem het grootste gedeelte niet zult missen er zijn trouwens nog dames aanwezig(onder andere de vrouw van luc ) en als je terug thuis komt dan is de liefde eens zo groot
:wink: :wink: :wink:
ik zou het zeker eens proberen dan ben je eens uit de dagelijkse sleur
alleen al daarvoor ge zult er zeker geen spijt van hebben en nadien hopen dat het vlug weer pinksteren is en dan zeker met u man
:) :) :) :) :)
frans

Luc Volders
Bericht  Berichttitel:   |  Geplaatst: do apr 03, 2008 7:13 pm

monique schreef:
helemaal geweldig alleen volgens mij ben ik en mijn gezin de enige die boven de rivieren woont.
Velserbroek Noord holland. :D

Hallo, hallo......
Wat is dat nou, ik zag dit te laat.
Ik woon ook boven de grote riolen...................

Ik woon in Rotterdam :oops:

Ik weet wel dat Els het leuk vindt als er ook andere vrouwen komen. Ze maakt geen wijn, maar drinkt het wel.
En het gaat om de gezelligheid. Laat je niet afschrikken en kom
gezellig langs. Moet je man trouwens alle dagen werken ??? Kan hij niet gewooon later komen......

rik60 schreef:
Beste Luc

In Belgisch Limburg communiceren ze nog steets met een tam tam
Dat is veel moderner

rik60

Rik,
Dan neem ik een drumstel mee om de communicatie snelheid wat te verhogen :P

Luc

Ber
Bericht  Berichttitel:   |  Geplaatst: do apr 03, 2008 8:20 pm

:D :D :D :D :D :D :D :D :D

monique
Bericht  Berichttitel:   |  Geplaatst: do apr 03, 2008 11:01 pm

mijn man kan inderdaad niet komen zoiets als ploegendienst en is de klos met pinksteren werkt bij dat hele groete brdrijf hier in de buurt (Corus) en er zijn er al een paar vrij :cry: maar misschien is er nog hoop en kom ik misschien een dagje heen en weer zo ver is het nu ook weer niet. nog ff wat anders ik heb mijn wijnen inwording geheveld en geproefd vandaag maar guttegut wat zijn de vruchten zuur van vorig jaar weinig zon uren volgens mij. maar goed op naar de suikerfabriek dan maar. ook mijn appelwijn vind ik aan de wrange kant en heb met hevelen een stomme zet gedaan ik schoot met mijn hevel van de bolling onderin de fles en is nu weer een beetje troebel, mijn eigenlijke vraag is kan ik hem ontzuren (misschien gekke vraag) of moet ik suiker in appelsap oplossen en dat dan toevoegen? Wat heb ik misschien in de tussen tijd gemist hebben jullie nog wat met de appeltjes wijn gedaan of heb ik iets verkeerd gedaan. maar de vlierbes is en blijft favoriet als zo doorgaat komt er weinig in flessen.groetjes Monique 8)

frans
Bericht  Berichttitel: week-end  |  Geplaatst: vr apr 04, 2008 7:11 am

:D :D :D :D
hoi monique
zeg maar tegen u man dat hij NU het pinksterweek-end van 2009 al vastlegt op zijn werk dan is hij zeker dat hij niet moet werken :idea: :idea:
nu wat het zuur betreft eerst METEN en dan is er nog tijd genoeg om eventueel te ontzuren :P :P :P
frans

monique
Bericht  Berichttitel:   |  Geplaatst: wo apr 09, 2008 2:58 pm

ik heb zojuist mijn appeltjeswijn gemeten en kwam uit op 7 gram, maar dit is volgens mij niet verkeerd maar lekker smaken en is toch anders. hij mag dan wel droog zijn maar mijn mond trekt toch een zuinig gezicht als ik een slok neem. wat er aan te doen. groet monique.

frans
Bericht  Berichttitel:   |  Geplaatst: wo apr 09, 2008 8:11 pm

hoi monique
:) :)
als ik dat heb zoet ik bij met sorbitol dan ben je zeker dat ge geen hergisting opstart maar de hoeveelheid, dat is een kwestie van proeven dus
een vooraf bepaalde hoeveelheid wijn in een glas doen en dan sorbitol met een pipet druppel per druppel toevoegen en ze TELLEN tot ge de voor u
ideale smaak bekomt
ZEKER GEEN GEWONE SUIKER TOEVOEGEN ANDERS START HIJ TERUG OP
:wink: :wink: :wink: :wink:
FRANS

Ber
Bericht  Berichttitel:   |  Geplaatst: wo apr 09, 2008 9:04 pm

Wat is sorbitol !
sorbitol (E420) is een suiker waarbij de aldehyde groep vervangen wordt
door een hydroxyl groep het eigelijk is het geen sacharide maar een poly -alcohol de gehydrogeneerde versie van sorbose.
Sorbitol wordt gebruikt als zoetstof voor light- produkten het heeft een derde inhoud energie dan gewone suiker terwijl hij de helft minder zoet is.
Sobitol heeft in bepaalde hoeveelheden een laxerend effect.

monique
Bericht  Berichttitel:   |  Geplaatst: wo apr 09, 2008 9:45 pm

ja oke, het is een kunstmatige zoetstof maar in de hoeveelheden die wij toepassen zal dat volgens mij wel loslopen met die laxerende werking.Ik ga het zeker uitproberen.Volgens mij is dit gewoon verkrijgbaar bij een drogist? Is Natrena soms zo een soort zoetstof.

frans
Bericht  Berichttitel: appelwijn  |  Geplaatst: do apr 10, 2008 8:34 am

:wink: :wink: :wink:
hoi monique
met u zuur zit ge goed he
nu wat die sorbitol betreft
ge kunt die in 2 vormen verkrijgen (allesziens bij brouwland)
1 in poedervorm
2 in vloeibare vorm
mijn voorkeur gaat naar de vloeibare vorm omdat ge deze beter kunt doseren (druppel per druppel) natrena kan ook maar deze geeft een bijsmaak) :wink: :wink: :wink:
frans

monique
Bericht  Berichttitel:   |  Geplaatst: vr apr 25, 2008 9:18 am

hier weer eens een berichtje van Monique aan o.a. Frans. :cry:
Wat een drama om aan vloeibare sorbitol te komen ik heb het nu maar besteld bij iemand die altijd bij Brouwland zijn producten haalt en dat duurt wel twee weken. :x eer ik het binnen heb. Geen goede drogist pof reformhuis verkoopt dit soort produkten. Goed ik wacht het nu dus maar braaf af en ga ondertussen maar verder met mijn volgende hobby Jacht opknappen. :roll:

Ber
Bericht  Berichttitel:   |  Geplaatst: vr apr 25, 2008 2:47 pm

Monique u moet eens een catalogus bestellen bij brauwland via internet
dan kunt u alle produkten die u nodig hebt bestellen met E- mail
in die cataloog staan ook de prijzen van produkten en verzending
binnen de 3a4 dagen zijn uw produkten geleverd
groetjes

Afdrukweergave