Toon onbeantwoorde berichten
Toon actieve onderwerpen
Het is nu za sep 23, 2017 6:59 pm

Moderator: Moderator
Auteur Bericht
rik60
Bericht  Berichttitel: MET BIBERE.COM OP DE CAMPING  |  Geplaatst: zo mei 11, 2008 6:28 am

Rond 10.30 uur stonden ze er al. Frans Herman en Roger met de respectievelijke dames.
Alles er op en eraan. Mooi weer, mooi grasveld, propere wc's en douches, water , elektriek zoals ze zeggen, kortom een komplete camping

Rond half drie was het eerste fleske al gekraakt. Overheerlijke rode van Boskoop glorie met framboos. Frans, echt geslaagd hoor.
Om vier uur hebben we de top van de Mont Tris beklommen. Vandaar hadden we een geheel overzicht over bijna de helf van Limburg. Ik had een gekoeld wit wijntje mee in de rugzak. Zilverpapiertje er rond en raden maar. Iedereen had zo iets van Hmmm lekker, maar wat? Peche? Appel? :!: :!: :!: De eerste Bibere.com wijn werd gekraakt op 100 meter hoogte pal in de zon.Er volgen nog wel foto's

Rond 18 uur 30 is Luc en Els uit het hoge Holland aangekomen. Die man had een busje vol wijn en een beetje slaapgerief bij. Voor we aan de bbq begonnen werden we door een fijne buurman uitgenodigd om in zijn prachtige tuin te kijken. Deze buurman heeft ons voor de rest van de avond ook nog verwend met kaarsen en al wat we nodig hadden.

En dan is het begonnen
Eerst de Bibere wijn route A. Over het algemaan was hij vrij lekker. De wijn gemaakt met champagnegist kwam er het beste uit
Route B was een succes. Frans , Herman en Roger hebben de route B gemaakt en echt veel beter dan de A

Wat nog.
Notenwijn, rode druif Kadarka, appel,boskoop glorie met framboos,appel-perzik- de overheerlijke PETERSELIE van Herman, echt lekker :? :?
Op den duur wist ik het niet meer.
Ik ben rond 1 uur 's nachts naar huis vertrokken. Hoelang het heeft geduurt weet ik niet, maar één ding staat vast; Vandaag moeten we er nog veel proeven, Daar morgen meer over. Vanmiddag gaan we samen ergens lekker eten, en ja Open deur bij Brouwland :?: :?:
Mischien geraken we er vandaag of morgen nog wel.

Het is nog niet te laat.
Kandidaten zijn vanavond nog altijd welkom.

Of voor de rest, De afwezigen hadden weer eens ongelijk

Rik 60

PS: Ik had vanmorgen echt geen hoofdpijn, dus er zat geen enkele chateau migraine tussen
We zijn goed op weg

O! Miserabele sterveling...Open uw ogen

rik60
Bericht  Berichttitel:   |  Geplaatst: ma mei 12, 2008 6:16 am

Na een nacht , waar volgens Frans, de Roger bomen heeft staan omzagen( snurken dus) :lol: zijn we rond 10uur 30 voor de eerste maal naar Brouwland vertrokken. Van Frans hebben we deskundige uitleg gekregen over bottelapparaten en kurk machienen. Het was vlug 12 uur. Met zijn allen hadden we afgesproken om ergens in een brasserie lekker te gaan eten. Het was weer lekker gezellig en warm op dat terrasje. Om 14 uur zijn we dan terug naar Brouwland gereden, waar we allemaal onze inkopen hebben gedaan. Wat me opviel, was dat er in tegenstelling van het vorige jaar, weinig volk was. Ik ben van mening dat er buiten het uitbreiden van de winkel, weinig nieuws te zien was en ook weinig demonstraties. Kortom hebben we als echte wijnmakers toch enkele frisse pinten bier gedronken.
Om half acht 's avonds zijn we dan terug beginnen te proeven, op de camping.
Een zee van flessen met de godendranken. Dit kan je nooit zien en krijgen op een andere wijnproeverij.Zoveel verschillende flessen.
We proefden een mix van kriek met dadels, wat ikzelf gemaakt had.
Lichie wijn die Roger bij had, van hetzelfde schuimwijn die per toeval ontstaan was.Van Roger ook nog kriekenwijn en port van deze kriekenwijn
Luc had zijn paardebloemwijn bij, aardbei gemaakt van jam, rozenwijn, en ga zo maar door ... :oops: Allemaal best lekker , de ene wat meer dan de ander.
Herman wijn van ananas, bloedappelsienen, port en bibere route B .Op den duur stond de tafel overvol.
Het voornaamste was voor mij, dat we fijne , gezellige en eerlijke wijnmakers hebben leren kennen.
Ik heb in 2 dagen nog nooit zoveel gelachen en plezier gehad dan dit voorbije weekend. :P :P :wink: :lol: :lol: :o

Om klokslag middernacht ben ik ermee gestopt. Het kaarske was uit.

Besluit, Luc en Els, Roger met vrouwke en later nog dochter, Frans en vrouwke en hond, Herman en (Lisette, Maria, Martien)Kristien en mijn eigenste Claudia , Yanneke en Yetteke, bedankt voor dit fijne weekend.
Herman, bedankt voor de mooie strooifoldertjes die je voor de website en ons forum hebt gemaakt.
En Bart, spijtig dat we je niet mochten leren kennen.

Rik 60

ps: Wij hebben Frans ook nog horen bomen afzagen :D

Laatst bijgewerkt door rik60 op do mei 15, 2008 9:07 am, in totaal 1 keer bewerkt.

frans
Bericht  Berichttitel: pinkster week-end  |  Geplaatst: ma mei 12, 2008 8:11 pm

:roll: :roll: :roll:

jongens, jongens
en dat we nu terug 1jaar moeten wachten
maar we mogen ZEKER terug komen van de voorzitter van de volleybalclub
ik kruip nu in mijn bed mijn pijp is uit
groeten
frans :oops: :oops: :oops:

Herman
Bericht  Berichttitel:   |  Geplaatst: ma mei 12, 2008 11:14 pm

Awel merci mannekes, met de grote 'MERCI' dan wel!!! Erik, ik naam van ons allen echt heel erg bedankt voor de regeling om daar in de buurt van Brouwland te mogen kamperen!! Zo gek als het klink, met een caravan, tent of noem maar op te vertrekken om (forum-)wijn te gaan proeven zo gek is het om het niet gek te vinden als je ziet wat een plezier we er aan beleefd hebben!!! FANTASTISCH weekend achter de rug. Fijn om nieuwe gezichten achter de nicknames van 't forum te mogen ontdekken! Het waren stuk voor stuk allemaal fijne mensen die heel wat lekkere brouwsels ten toon hebben gebracht, de een al wat lekkerder dan de ander, maar dat is persoonlijk wat smaak betreft natuurlijk...
Ja, we hebben inderdaad heel wat afgelachen, ook al hadden we echt nog niet veel wijn achter de kiezen op dat moment, het gezegde 'die moet ook niet zat zijn om te zeveren' is misschien wel voor sommigen van ons van toepassing.. OK, ik geef het toe, ik beken, ik zever ook zonder zat te zijn en omgekeerd... :-) Inderdaad, wie er niet was heeft (terug) echt wel iets gemist, ook al waren we met een niet al te grote groep, het was echt heel fijn!!!!
Ook aan alle andere mensen, (zie beschrijving van de namen hierboven) bedankt voor het fijne weekend, het zal nog lang in het geheugen gegrift staan, dat het maar snel weer Bibere-meeting is!!!
Op zo'n bijeenkomst ondervind je dat er geen blufpokers tussen zitten, wat er gedurende maanden op het forum geschreven is komt hier boven water in de vorm van een 'proevertje' waar sommige echt wel een pak werk in staken! Ik beloof het jullie, tegen volgend jaar heb ik een bubbel-wijntje van rababer/appel mee, de aangekochte 'kroonkurkmachine' op voet werkt voortreffelijk (op 26 en 29 mm stoppen), alleen nog een omgekeerde kurkentrekker op de kop tikken en de flessen kunnen hun gal (lees: droesem) spugen... ;-)

Nogmaals, het was een super fijn weekend en hopelijk tot de volgende live-meeting!!! Bedankt!!!!!!

Herman.

PS: ik zie er wel nog goed uit op mijn 70-ste hé manneke, hihi!!!

frans
Bericht  Berichttitel: pinkster week-end  |  Geplaatst: di mei 13, 2008 9:25 am

:) :)
hoi herman
maandag rond 1uur lagen er nog een 10 tal strooibriefjes op de tafel dus we mogen hopen op wat nieuwe forummers
dus zeker geslaagd
:wink: :wink: :wink:
frans

Luc Volders
Bericht  Berichttitel:   |  Geplaatst: di mei 13, 2008 8:17 pm

Het was een onvergetelijk weekeinde voor Els en mij.

In de eerste plaats moeten we (zoals herman ook al meldde) alle lof aan Eric geven die de campingplaats voortreffelijk had geregeld.

Wij hadden de zaterdagmiddag wandeling gemist maar hebben alle plezier in de avond en op zondag ingehaald.

Daarom ook dank aan de mannen die de barbeque hebben verzorgd.

En dan de wijnen.

Wat erg opviel was dat we allemaal een Bibere wijn bij ons hadden die ondanks dat we allen hetzelfde recept hadden gevolgd toch allemaal anders waren. Niet alleen de kleur was anders (sommigen donjker geel, anderen veel lichter) maar ook waren sommigen droog en anderen zoeter.
Heel verrasend !!!

Er kwamen veel overheerlijke wijnen op tafel waar de wijnmakers inderdaad heel trots op mogen zijn. Ik herrinner mij werkelijk fantastische wijnen die in de schappen van slijterijen een goede plaats zouden kunnen innemen !!!!

Maar tot mijn verrassing waren er ook een aantal wijnmakers die geen schroom hadden ook eens een niet zo heel goede wijn op tafel te zetten. Dat verteld wat ovr hoe wij met elkaar omgaan en hoe wij elkaar inschatten.
Eric had bijvoorbeeld een appel-peer-aalbes (naar ik mij herrinner) diw at flauw was naar zijn mening en hij vroeg wat wij er van vonden.
Roger had een Lichie die naar zijn mening wat te waterig was.
ik wist dan mijn rozenblaadjes wijn en paardenbloemenwijn wel reacties zouden oproepen. En inderdaad het zijn wijnen die sterke reacties oproepen. Van echt lekker tot vies.
Wijn drinken is echt een kwestie van smaak......

Rogers Lichie wijn die onbedoeld op de fles was gaan hergisten was een echt overheerlijke schuimwijn geworden waar ik nu nog aan terugdenk !!!!

Er waren ook heel lekkere porto's !!!!
Eric: chapeau voor de krieken-dadel port. Werkelijk overheerlijk.
Maar ook de andere porto's waren echt geweldig.

Wat mij verbaasde was dat de vlierbloesem siroop door iedereen lekker werd gevonden behalve door eric aijn dochter. ik had verwacht dat net jonge kinderen deze zoete lichie achtige drank lekker zouden vinden. Het was dan ook de eerste keer dat ik iemand vond die deze siroop niet lekker vond.......

Zondag ochtend was ik wel wat gammel.....
Maar dat trok bij na wat koffie (dank je wel frans).
Het viel mij op dat niemand hoofdpijn had.

Ook zondagavond was er weer feeststemming.
Weer veel wijnen geproefd en veel verrasende smaken opgedaan.
De Peterseliewijn was werkelijk heel verrassend.

Wat mij ontzettend opviel was de harmonieuze gezelligheid die er heerste onder een groepje mensen die elkaar in principe alleen kennen van een paar keer berichten uitwisselen op een openbaar forum....
Nu had ik Frans, Herman en Roger vorig jaar al ontmoet (en Kristien natuurlijk) maar eric was een voor mij onbekende grootheid. Het pastte allemaal naadloos in elkaar. De buurman die een flink aantal glazen had meegedronken stond dan ook vol verbazing te kijken hoe een groepje mensen die elkaar in principe alleen via internet kennen vol plezier en respect met elkaar omging.

De open-deur dagen van Brouwland zijn een bijkomstigheid geworden. Het is ideaal omdat we daar onze materialen kunnen kopen en omdat het een vaste datum is (Pinksteren) zodat we niet hoeven te gaan debatteren over welke datum we moeten gaan prikken voor onze bijeenkomsten.

Maar de hoofdzaak was ons gezellig samenzijn, waarbij je de gezichten achter de mails in het echt kan zien, en dat het niet alleen de wijnmakers waren die het naar hun zin hadden, maar ook dat de echtgenoten een paar fijne dagen hebben gehad.

Ook ik kan alleen maar zeggen:
Zij die er niet bij waren hadden ongelijk.

Els en ik tekenen alvast in voor volgend jaar !!!!

Luc

PS: Maandagavond op de terugweg zijn we bij kennissen in Kasterlee op bezoek geweest, en laten die nu een tuin vol peterselie hebben staan waar ze geen raad mee wisten......

monique
Bericht  Berichttitel:   |  Geplaatst: ma mei 19, 2008 10:53 am

Hallo allemaal, Ik heb zojuist jullie reacties gelezen over DE CAMPING en jullie prachtige wijnen. Ik heb inderdaad veel spijt dat ik of lievergezegd wij niet aanwezig konden zijn, wat Luc al zij ik teken in voor volgend jaar. Ook wij hebben op ons werk al de datum van volgend jaar er in gezet zodat we verzekerd zijn dat we er WEL bij zijn tegen die tijd want ik wil dat ook wel eens mee maken, heb jullie verhalen net gelezen gewoon geweldig. Ook maak ik tegen woordig kruidenbitters ook leuk om te maken, tja 't is alleen wat sterker.nu tot horens maar weer met een mooie nieuwe wijn. groetjes Monique.

Luc Volders
Bericht  Berichttitel:   |  Geplaatst: ma mei 19, 2008 9:45 pm

Voor degenen onder jullie die willen ZIEN wat je gemist hebt
klik maar op de volgende link:

http://picasaweb.google.com/lvolders/Bibere2008

Ik zal de foto's een tijdje laten staan.

Luc

Bert
Bericht  Berichttitel:   |  Geplaatst: di mei 20, 2008 7:50 am

Hallo Luc,

Het was erg gezellig zo te zien. Mooie foto's. Was even benieuwd wie wie is op de foto's. Jou en Els herken ik (van je site) maar de rest niet. Misschien een idee om een foto te plaatsen met de namen van de forumleden erbij?

PS. Mijn biberewijn is nog steeds niet helemaal helder????

Gr. Bert

Herman
Bericht  Berichttitel:   |  Geplaatst: di mei 20, 2008 12:08 pm

Hey Bert,

Om aan je vraag te voldoen, volgende foto's vanop Luc zijn link met naam of eventueel forum-naam, je moet de namen v/d gezichten dan maar op andere foto's 'kleven'...:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Onze Luc staat er niet op, die was hier fotograaf van dienst, mijn fototoestel bleek onderweg te hebben opgestaan en de batterij was dus leeg bij aankomst en had de lader ervan vergeten... :-(
Ik moet zeggen, 't was een toffe gekke bende, zeker voor herhaling vatbaar...! Opkomst was niet overdreven maar daarom niet minder plezant!

Grtz,

Herman.

Bert
Bericht  Berichttitel:   |  Geplaatst: di mei 20, 2008 1:25 pm

Herman bedankt. (ik heb me vergist, ik dacht dat Roger Luc was)

Herman
Bericht  Berichttitel:   |  Geplaatst: di mei 20, 2008 1:57 pm

Misschien heeft Frans nog wel een foto van Luc, hieronder een foto die mijn vrouw (Kristien) heeft genomen met het toestel van Frans bovenop de 'mijnberg'. Het mag gezegd worden, Erik zijn Bibere-wijntje was volgens mij het lekkerst... ;-) Die van mij ontbrak wat aan body vond ik, de Bibere2 wijn was dan weer onderling heel verschillend maar echt wel lekker te noemen......... Misschien dacht Erik wel 'hop naar de top', letterlijk en figuurlijk dan... :-) Zo zie je maar, dezelfde ingrediënten, andere gistsoorten en een verschillende gistingstemperatuur geven toch wel grote verschillen...!

Afbeelding

Grtz,

Herman.

rik60
Bericht  Berichttitel:   |  Geplaatst: di mei 20, 2008 7:48 pm

Ik heb de indruk dat we allemaal nen dikke buik hebben, zou dat door de zwaartekracht komen ?

rik60

Afdrukweergave